Kotły wielopaliwowe

 

Kocioł wielopaliwowy z automatycznym podawaniem paliwa

 

 

 

 

 

 

 

Budowa kotła

 

Korpus kotła to konstrukcja spawana, wykonana w 100% z blach stalowych z wymiennikiem rurowym i komorą paleniskową wraz z popielnikiem w której zamontowany jest podajnik automatyczny.

Wewnętrzne płaszcze wykonane są z blachy kotłowej P265GH o grubości 5 mm. Zewnętrzny korpus płaszcza wodnego kotłów wykonana jest z blachy stalowej o grubości 4 mm. Konstrukcja dodatkowo wzmocniona jest rozpórkami między płaszczowymi.

Kocioł wielopaliwowy to niskotemperaturowy zautomatyzowany kocioł C.O. umożliwiający pracę w trybie automatycznym.

 

Kocioł w pracy automatycznej funkcjonuje wykorzystując działanie zespołu urządzeń:

  • elektroniczny sterownik temperatury
  • podajnik paliwa napędzany motoreduktorem
  • rusztowe palenisko
  • wentylator tłoczący powietrze do paleniska

 

 

W bocznych ściankach "popielnika przedniego" kotła, wykonany jest otwór przyłączający podajnik automatyczny. Otwór ten znajduje się zarówno na lewej jak i na prawej ściance kotła w zależności od zmiany usytuowania podajnika przy kotle.

Palnik

 

Palnik wykonany jest w 100% ze stali kotłowej. Składa się z dwóch komór. Górnej paleniskowej otwartej oraz dolnej powietrznej zamkniętej. Palenisko rynnowe wykonane jest w kształcie schodków. W strefie spalania znajdują się szczeliny nadmuchowe.

 

Praca kotła

 

Kocioł grzewczy z podajnikiem rynnowym jest niskotemperaturowym kotłem C.O. przystosowanym do wysoko efektywnego w pełni zautomatyzowanego spalania wielu paliw.

Charakterystyczną cechą kotła jest zastosowanie w komorze spalania automatycznego paleniska schodkowego, wykonanego z atestowanej blachy, do którego jest tłoczone od spodu powietrze przez wentylator nadmuchowy w takiej ilości jaka jest potrzebna do bezdymnego spalania paliw oraz podawany jest materiał za pomocą zespołu ślimaków.

Paliwo podawane jest z zasobnika do paleniska na część rusztowo nadmuchową w ilości potrzebnej do uzyskania odpowiedniej temperatury. Proces ten odbywa się w cyklu przerywanym w ilości  jaka jest potrzebna do aktualnego zapotrzebowania na ciepło.

Proces podawania paliwa jest bardzo długotrwały. Każda kolejna porcja opału, przepycha wcześniejszą dawkę poddając ją kolejnym promesą, jednocześnie zapalając się od niej. W pierwszym etapie masa opałowa poddawana jest procesowi suszenia, odgazowania i zapłonu. W następnych cyklach przegrzebaniu (rozdrobnieniu żużlu) oraz dopalenia warstwy żaru. W końcowej fazie znajdujący się na obrzeżu palnika popiół spada do komory popielnicowej.

 

w kotle zamontowany jest dwu-ślimakowy podajnik rynnowy

Bogaty wybór paliw do spalania

 

Paliwa dopuszczone do spalania kotła wielopaliwowego

  • pellet drzewny klasa A1
  • pellet drzewny klada A2
  • pellet drzewny klasa B
  • pellet agro
  • węgiel kamienny typu groszek, ekogroszek
  • miał
  • drewno

 

Dane techniczne kotła